Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 1 March 2011

semuanya dah berubah..?

28 Februari trikh yg xkn lupakan dlm hdupku apabila aku hmpir khlngn org yg ku syg..aku buatkan dia mrah..trtekan ..dgn dia mlafazkan kata yg amat pedih dlm hdupku.."abg jahat..kita ptus k..bye"..mudah utk lafazkannya tnpa memikirkan hti ku mcm ne..mgkin atas sikap ku sdri tpi apa kan daya aku hnya insan yg serba kekurangan..aku x seperti Siti Khadijah..tak sperti Puteri Rasullallah..aku hanya hamba Allah yg byak mlakukan ksilapan..dan dr ksilapan kita pbaiki diri kita.. Betapa pedihnya ku asa bla dia wat x tau pa ku..aku hnya mampu diamkan diri..aku hnya mampu nngis n diam..tp lubuk hti ku...dia dah ukir ksakitan pd hatiku..stelah dia kata bgitu aku nngis x bhnti..smpai la aku x larat n lemah u nngis lg..aku tenangkan dri ku sdri..


pkul 2 am..aku mdapat msj dia..mgatakan"abg minta mf..abg cma xnak d layan mcm bdak2..klau abg x syg ayg..dah lama abg tglkn ayg..abg x tipu ayg..kdang2 abg nak msa u sdri bkn bmksd abg ada org lain....jgn bsarkan pkara yg kecil..abg ckp mcm tu bkn bmksd abg akan tglkan ayg...cma abg nak abg ubah skp yg wat abg mcm dak kecik"..aku mnngis mbaca kata-katanya..mgkin salah ku jugak kerana kesan dr hbgn yg lalu aku tdak mmprcayai dia lngsung..kerana tkut..ayg mnta mf sb bt abg tertekan krna sikap ayg sdri abg..


kami kembali ok mcm besa pd hri ni...tpi upanya aku sedari satu..aku mjadi tkut dgnnya..aku tkut gurauan aku..usikan ku..akan watkan dia tertekan kmbali...shingga aku bca bekali kali msj nk d htr n pastikan x smpai myinggung perasaannya..pedih apabila aku xdpt mgusiknya mcm dulu..aku sygkan nor zainal yg aku mula2 knl dlu..bkn nor zainal yg skrg..seyes aku takut pd dia sjak hal smlm..aku byak diamkan diri..aku try u bljr spya tdak fkir bkn2...even dlm hti ku asa pedih n sakit skrg..aku seo yg mnelannya...abg,klau la ayg dpt kata pe ayg asa skrg....ayg asa sakit ..tpi demi abg ayg sabar n try diamakan diri....n mf klau ayg mcm xlayan abg sgt...ayg tkut ayg akan tlalu myayangi abg smpai ayg akn lemah bla ketiadaan abg...kita hnya merancang ..Tuhan yg mnntukan,...ayg syg abg...ayg merayu jgn sakiti ayg lg

No comments:

Post a Comment