Daisypath Anniversary tickers

Thursday 24 November 2011

alahai~~

  • ingtkan hal praktikum ni akan bjalan lancar selepas tulis nma kt seo lect kt U aku sperti yg di war-warkan..aku minta sekolah yg pling dkt dgn umah sewa aku skrg(asa relief time tu).tapi..mcm perumpamaan melayu "ku sangka panas hingga ke ptg rupanya hujan di tgahri"...penempatan praktikum d ttpkan oleh pihak universiti..sedih..mcm2 persoalan d fikiranku skrg..sejuta mslh..yg mgkin org lain tdak fahami seperti yg aku alami...

  • knape aku pilih sekolah yg dekat? semuanya kerana budget..nape semester ni tetba pgurusan nak ttpkan dimana kami kena praktikum..tidakkah mereka fikir akan permasalahan pelajar sebelum membuat sesuatu keputusan

  • aku anak yg jauh mrantau....mninggalkan mak ayah,adik2 n kerjaya ku yg sudah mantap selama ini ttpi kerana ingin mjdi seo guru.aku lepaskan smuanya.tpi aku xpernh myesal dgn tindakan aku selama ni cuma situasi ku,bak kata 'periuk nasi' ku selalu difikiranku..sejak aku mrantau,aku di didik untuk menjadi seo kuat,lasak, bukan sahaja dr segi mental tp juga fizikal aku kini memakan dri sdri..Jujur aku katakan aku dilatih u mgunakan rm100-rm150 sebulan o parentku?Bukan aku ingin mengaibkan mak ayah aku jauh tidak sma sekali.aku stiasa bsyukur dgn pberian mreka malah xkan meminta minta lbh drpd itu.cma knape byak mata2 yg tdak memahami keadaan aku?pengurusan upsi?nape?Aku mrayu kpada PA ku smnggu lpas ttg hal praktikum ni spya kami dpt plih sdri tp smlm aku dpt tau cita sebaliknya? Masalah aku ada sape pduli..??? Tidak..sebab mereka tidak pernah hidup ssh..aku cabar klau ada sapa dpt hidup rm100 sbln? Bil air,wifi,elektrik dh brapa?print tugasan??brg dpur? aku nak mgadu dgn sape slama ni??

  • kursus aku byak mggunakan duit..duit ptptn aku brapa je aku dpt brbanding couse lain..duit ptptn aku hbskan wat projek2 KH bg setiap sem..satu projek rm100 lbh kena kuar..klau 5 @ 6 subjek sdri kira brapa..Universiti aku sdri mmg kkurangan alatan ABM..mybbkan kami kena mbeli sdri alatan ,malah dipaksa u membeli..katanya WAJIB!!..tp ada mreka fahami situasi kami? itu blm tmasuk kajian pertanian di luar daerah...aku sedaya upaya jimatkan duit ptptn aku sehingga hri ni..smpaikan aku xda duit u beli bju "baju baru" u ke kelas ...asyk2 pkai bju blouse sma..bju krung yg sma..hinggakan aku xda bju yg bru nak gunakan u ANUGERAH DEKAN..ini kali ketiga aku mdapat penganugerahan itu..n ada ksempatan bsama rkan2 mgambil anugerah tp perihal bju mgusutkan aku..AKU XDA DUIT U BELI BJU BARU U HRI BTUAH INI !!(aku stiasa muhasabah dri aku spya jgn blagak sprti org yg bduit)..tp...adakah pgurusan universiti fikir ttg pelajarnya yg lain spertiku ini..tidak...tidak sma sekali..i

  • simpanan ku sudah ''000.00''..di sini aku msh dpt mkn,minum dgn sederhana?kini aku xleh diet lg u bjimat sjak d sahkan gastrik thap kdua..klaulah aku d tmptkan di tmpt lain selain di tanjung malim..bgaimanalah keadaan aku ketika itu?ada pgurusan pduli klau aku kebuluran?ada mreka jga klau aku sakit?ada mreka bantu klau aku kena wat pbedahan ??nape anda tidak nampak situasi kami?sekali balik rm400-rm600..ada kamu fikir mcm ne kami smpn duit u balik kmpung??klau kamu di situasi aku kamu akan asa kperitannya...

  • aku anak kdua.seorang kakak kepada 3 adik bradikku.abgku..adikku smua dh keja..aku msh bljar d tmpt org..tlinga aku sakit mdgr LAMBATNYA SMBUNG STDY??DH TUA BRU NAK SMBUNG BLJR??UMUR SKRG PTT DH ADA KERJA??UMUR SKRG DH PTT ADA KETA N BG MAK AYAH DUIT??.aku tgok kt sini hbs bljr dlm usia muda..23..24..tp aku 27 still msh d sem 6..korang ingt aku nak ke dlm situasi..sebab korang x fhm korang bleh ckp apa saje..tp aku prcaya arwah atok aku bkata" Lambat bkerja,lambat rezeki org itu tdak bmksd org tu xkan bjaya malah org itu akan lbh bjaya drpd org lain".Persoalannya: ada korang faham??

  • mungkin skrg aku ssh,mgkin skrg aku x bduit..tp satu janji ku pd diriku..aku akan pastikan aku akan bjadi insan yg bjaya dlm thun yg mdtg..insyallah..aku akan buktikan pd korang smua sesudah aku kuar dgn bjaya d upsi ini..

2 comments: